Českomoravská železniční opravna s. r. o. Přerov vznikla koncem roku 1994 a už od počátku svého vzniku se zaměřovala na provádění generálních oprav a oprav násilného poškození na lokomotivách s elektronickou regulací. Na konci 20. století firma spolupracovala s podnikem Škoda Dopravní technika Plzeň při modernizaci lokomotiv řady 372 a 150 na rychlost 160 km/h. Podílela se také na opravách náhradních dílů pro lokomotivy řady 630, provozované v Itálii. Touto činností se zabývá i v současné době. Rozsah oprav Českomoravská železniční opravna rozšířila na cisternové, nákladní a speciální vozy a opravy lokomotiv. V maximální míře využívá speciální technologická zařízení pro opravy kolejových vozidel, a to různých komponentů, zejména elektroniky, kompletního pneumatického brzdového zařízení, tažného a narážecího ústrojí, stopexů, ventilátorového soustrojí. Provádí také defektoskopické kontroly a měření pružin a pružnic. Na opravu pneumatického brzdového zařízení má smlouvu s výrobcem brzdových zařízení DAKO – CZ jako servisní opravna.
V roce 2011 společnost založila další firmu s názvem Českomoravská železniční opravna – elektronika s. r. o. Jejím hlavním zaměřením je vývoj, projekce, výroba montáž elektronických zařízení pro drážní vozidla včetně jejich programového vybavení a zajištění následného servisu.
Českomoravská železniční opravna dodává také vlakový zabezpečovač VZ1 Mirel, dělá jeho záruční i pozáruční servis, dodává rychloměry, zajišťuje školení a dělá preventivní prohlídky výrobků společnosti HMH s. r. o.
Českomoravská železniční opravna má vlastní defektoskopické středisko, ve kterém může provádět defektoskopické zkoušky svarových spojů, rámů a závěsů kolejových vozidel, patek transformátorů a tlumivek. V nabídce služeb je i defektoskopická kontrola tažného háku a jeho případná renovace, defektoskopické zkoušky dvojkolí a pružnice kolejových vozidel, defektoskopie hřídelí a kardanů elektrických točivých strojů.