Když se řekne „dopravní prostředek“ většina z nás si nejspíš vybaví vozidla, která dnes běžně potkáváme na silnici. Osobní auta, autobusy, vozidla nákladní dopravy, motorky, po městech se prohánějící tramvaje nebo třeba metra. Pokud bychom měli vybrat nejpodivnější dopravní prostředek, možná bychom vzpomenuli trolejbus. Ten byť má čtyři kola i volant a mohl by tedy teoreticky jezdit úplně kdekoliv, je připojený na trolejové vedení podobně jako tramvaj. Podobně fascinovaní mohou být někteří z nás kombinací nákladního auta a hydraulické ruky, které dohromady vypadají, jako by se spolu spářil jeřáb s kamionem. Na světě však existují mnohem zajímavější typy vozidel, které vznikaly, aby uspokojily ty nejspecifičtější potřeby.
LeTorneau neboli obří terénní stonožku vymyslel stejnojmenný americký vynálezce v roce 1958. Délkou i provozním řešením připomíná vozidlo vlak, až na to, že místo po kolejích se pohybuje na obrovských pneumatikách, jejichž průměr se rovná skoro dvojnásobku výšky dospělého člověka. Vozidlo poháněly čtyři turbínové motory a celá souprava měřila zhruba 170 metrů.
Od 19. století do 30. let 20. století se vyráběla takzvaná monokola, která se využívala jako seriózní dopravní prostředek. Uvnitř kola, které by se dnes dalo přirovnat k pneumatice od cyklistického kola, bylo umístěno sedátko s volantem. Jak už popis napovídá, nedostatkem byla nízká stabilita vozítka a špatný výhled. Aby řidič viděl před sebe, musel se vyklonit. Stejným způsobem se však s kolem i zatáčelo, a tak vyvézt stroj z rovnováhy bylo velice snadné a časté.
Opravdu kuriózním vozidlem je také legendární tříkolka Reliant Regal. Ta spatřila poprvé světlo světa ve Velké Británii v roce 1953. Přestože vůz vypadá přesně jako osobní automobil, s volantem, kapotou i dveřmi, má pouze tři kola – dvě vzadu a jedno vepředu. Prostředek je zajímavý také svou velmi nízkou hmotností, která činí 365 kilogramů a díky které si podle britských zákonů tříkolka vysloužila zařazení mezi motocykly. Ať už budeme tuto tříkolku posuzovat jako automobil nebo motorku, manipulace s ní nebyla nijak obtížná. Problém však mohl nastat s rovnováhou a to speciálně v zatáčkách.