Hudební agentury už ze své podstaty slouží především autorům, skladatelům a textařům. Pomáhají jim se prosadit na silně konkurenčním trhu, zastupují je v právních nebo ekonomických otázkách a spojují je s producenty. Mimo to, že si začínající kapela ušetří řadu starostí s právními otázkami nebo administrativou, tak se také snadněji prosadí na trhu. Když budou chodit po producentech a sami je oslovovat, méně spíše bude někdo nakloněn spolupráci, než když je osloví zaběhnutá agentura, která má potenciál a řadu úspěšných skladatelů na svém kontě. Agentura má také široké kontakty ve všech oborech, dokáže tak o nové a nadějné skupině nebo skladateli “dát vědět světu”. Výhodou jsou i kontakty s nakladatelstvími po celém světě a snadnější přístup do světového hudebního průmyslu.
Pokud byste chtějí nahrát zahraniční singl s novým českým textem a vydat ho na svém albu, pak je také nejlepší oslovit hudební agenturu. Dokáže zajistit autorský práva k hudbě i autorizaci nového textu a jeho registraci na OSA (ochranný svaz pro autorská práva k textů). Totéž platí i pokud chcete známou melodii využít k marketingovému sdělení a nazpívat na ni píseň do reklamního spotu. Ostatně marketingové firmy služeb hudební agentury využijí také celkem často, co by to bylo za reklamní spot bez chytlavé hudby v pozadí, která podpoří atmosféru. Pokud je to známý hit, vryje se do paměti více lidí a snáze si vaše sdělení zapamatují. Hudební agentura má svou vlastní širokou nabídku známých skladeb nebo může zajistit licenci na užití podle vašeho přání nebo sehnat textaře, který napíše text vám přímo na míru. Pro reklamy ale i filmovou hudbu poté může zajistit služeb hudebníků na klasické hudební nástroje nebo celého orchestru.