Doprava a automobilový průmysl se začal ve velkém rozvíjet až kolem 20. století, avšak dnes si bez všude přítomných automobilů a silnic již nedokážeme představit běžný život. Přítomnost silnic a možnost se rychle přesouvat z místa na místo v mnohém ovlivnila náš životní styl i vzhled okolní krajiny. V dnešní době mají zhruba tři ze čtyř lidí v české republice řidičský průkaz, a i když jsou tato data poněkud zkreslující, protože část řidičů aktivně nejezdí, je na našem území evidováno přes pět milionů osobních automobilů. Průměrné stáří aut je 14,5 roku a aut starších deseti let stále přibývá. Tradičně má největší zastoupení značka Škoda, která představuje třetinu aut registrovaných v ČR.
Ročně vychází z autoškol tisíce lidí a řidičů i aut celkově přibývá. Ovšem se vzrůstajícím počtem řidičů roste i počet dopravních nehod. Z autoškoly všichni vycházíme s podrobnými znalostmi všech značek a předpisů, ale ne všichni je dodržujeme. Pravidla silničního provozu ovlivňují nejen klasické značky a semafory ale značnou pozornost musíme věnovat i vodorovnému dopravnímu značení. Dávat přednost chodcům na přechodě, nepředjíždět na plné čáře, sledovat kde můžeme jakým způsobem parkovat, nejen vyznačeným pruhem pro autobusy a tak dále.
V loňském roce přišel každý 170. řidič o svůj průkaz a každý 13. byl bodovaný. To je asi 8% bodovaných řidičů ročně a to se mezi to nepočítají nebodované přestupky. Čeští řidiči příliš nedbají o svou bezpečnost, mezi nejčastější prohřešky se řadí překročení dovolené rychlosti, porušení povinnosti být za jízdy připoután a používání mobilního telefonu za jízdy. Nejzávažnější dopravní přestupky, za které je nejvíc bodů a znamenají odebrání řidičského průkazu jsou řízení pod vlivem alkoholu a odmítnutí zkoušky na něj, způsobení dopravní nehody nebo ujetí od ní.