Doklady od každého vozidla, které provozujete, musíte mít ve stejném pořádku jako svoje vlastní. Pokud se nechcete dostat do zbytečných problémů, dbejte na to, abyste vozidlo včas přistavili na STK, před uplynutím platnosti poslední prohlídky. S sebou si nezapomeňte vzít velký technický průkaz, osvědčení o registraci, neboli malý techničák, protokol o měření emisí a doklady o homologaci doplňků. Jestliže je auto dovezeno ze zahraničí, musí nový majitel předložit technický průkaz země původu nebo COClist.
Je stará osvědčená praxe, že čisté auto vypadá novější a má větší šanci kontrolu projít. Špinavý motor signalizuje špatnou údržbu a naznačí úniky provozních kapalin. Pokud prohlídku nesvěříte předem odborníkovi, zkontrolujte si sami únik kapalin, funkčnost všech světel, odstraňte staré dálniční známky a samolepky ze skel, ověřte homologaci, nahuštění pneumatik a hloubku vzorku do 1,6 milimetru. Jen tak budete mít před technickou kontrolou klidnější spaní. Před samotnou prohlídkou byste měli sundat z kol poklice nebo kryty. Pokud je na vozidle vyznačeno VIN na podvozku, je vhodné ho předem zkontrolovat. Jestliže při kontrole chybí, nelze ho najít, je zrezivělé nebo jinak poškozené, technik STK vozidlu omezí technickou způsobilost na třicet kalendářních dní.
A co přes STK neprojde? Jiný rozměr pneumatik, podložky pod koly, nehomologovaná mračítka a spojlery, ochranné rámy, přídavná světla a neschválené polepy skel. A také nefunkční stěrače, upravený výfuk nebo tlumiče, případně chybějící katalyzátor.
STK se provádí také u traktorů. Nejprve se měří emise výfukových plynů, pokud mají kladný výsledek, přechází traktor k další etapě kontroly. Technik STK si pořídí fotodokumentaci, a to předoboční, zadoboční, VIN, pomocný VIN, štítek výrobce a stav počitadla ujeté vzdálenosti. Při vizuální kontrole ověří stav komponentů, které jsou důležité pro bezpečnost provozu. Je to stav zasklení, únik provozních kapalin, uložení a upevnění komponentů, vůle v řízení a nápravách, opotřebení spojovacích zařízení, stav pneumatik, osvětlení, a řadu dalších věcí. Na testovací dráze se při zkoušce posuzuje také účinnost brzd. Toto hledisko se posuzuje na základě předepsaného brzdného zpomalení v závislosti na ovládací síle na pedál za pomoci decelometru. Jestliže traktor kontrolou projde, dostane jeho majitel osvědčení o technické způsobilosti na další čtyři roky.