Význam mezinárodní dopravy jistě nejde podceňovat. Žijeme v globalizovaném světě, kde jsou trhy vzájemně provázané a materiály, součástky ale i hotové zboží neustále putuje po silnicích, na lodích nebo v letadlech napříč celou planetou. Přepravuje se všechno, od potravin, přes materiály až po hotové stroje a třeba i celé tovární systémy. Právě velké a obsáhlé náklady jsou nejsložitější na zařízení a je zajímavé nahlédnout do zákulisí logistického procesu za nimi.
Speciální přepravy, ať už nadměrně velkých nákladů nebo velmi cenných a křehkých si vždy žádají týdny, někdy i měsíce plánování a celé týmy lidí. Ideální je takovou dopravu začít plánovat ve chvíli, kdy je ještě přepravovaný náklad ve výrobě. Nejdříve je potřeba vybrat ideální druh dopravy, silniční, železniční, lodní nebo leteckou. Na silniční dopravě v ČR délka soupravy nesmí přesáhnout 16,5 m, šířka 2,55 m, výška 4 m a hmotnost 48 t, a zatížení na jednu nápravu může být maximálně 8–10 t podle provedení nápravy. Pokud to přesáhne, řídí se doprava zvláštními předpisy. Směrnice a nařízení jednotlivých států se však mohou lišit a proto jede-li takový náklad přes více zemí, je vyřizování povolení o to zdlouhavější. O povolení je třeba žádat celou řadu subjektů, například správce veškerých komunikací, kudy náklad pojede.
I plánování trasy je složitý proces sám o sobě, je potřeba ověřit šířku silnic, nosnost a výšku mostů, rozmístění drátů vysokého napětí a také se stanovuje, zda je třeba technický a policejní doprovod. Mezinárodní dopravu takových nákladů je potřeba plánovat opravdu precizně a dostatečně dopředu. Povolení pro přepravu je vydáno jen na určitou dobu a není zadarmo. Ideální je proto pro takovou přepravu co nejdříve oslovit odborníky, kteří s tím mají bohaté zkušenosti a týmy profesionálů pro zajištění hladkého průběhu celé akce.