Zatímco dříve vlastnilo prostředek osobní dopravy jen pár vyvolených rodin a ostatní k přepravě využívali hromadné dopravní prostředky, dnes má už auto téměř každý. Obzvláště v posledních letech se tak silnice nejen ve velkých městech začínají opravdu rychle plnit. Jestliže dříve lidem využití auta šetřilo čas a urychlilo cestu, dnes máme často pocit, že pěšky bychom do cíle došli rychleji. Obzvláště v dopravních „špičkách“ je město prakticky neprůjezdné. Řidiči stojí v kolonách na semaforech i několik desítek minut, než se jim podaří projet. Po pár set metrech je však čeká další semafor a celý proces začíná nanovo.
Ani doprava v městských hromadných prostředcích není o moc příjemnější. Obzvláště v letních měsících vydá i deseti minutová cesta tramvají za hodinu v posilovně. Vydýchaný vzduch, který nemohou malá okénka otevřená na ventilku ani omylem vyvětrat je spolu s minimem prostoru nejlepší cestou k mdlobám. I městská hromadná doprava navíc zažívá dopravní špičky. V době, kdy lidé chodí do práce a z práce, je často těžké do tramvaje nebo autobusu vůbec nastoupit natož, abychom si v dopravním prostředku sedli, nebo alespoň našli stabilní místo na stání.
Také autodoprava je dnes vytíženější než kdy dřív. Často tak můžeme mít pocit, že na dálnici potkáváme více kamionů než osobních aut či autobusů. Bez dopravních prostředků bychom se dnes totiž neobešli ani na stavbách či při zásobování. Vzhledem k tomu, že by bylo neuvěřitelně neekologické, aby každý, kdo čas od času potřebuje nákladní auto, jedno takové vlastnil, vznikly firmy, které poskytují přepravní služby na objednávku. Ať už při stavbě domu nebo třeba stěhování tak můžeme využít služeb jedné z těchto firem a jednoduše tak přepravit i velký náklad.
Také v osobní dopravě je snaha o zefektivnění dopravy a snížení počtu aut v ulicích. A to jednak prostřednictvím nemotorových dopravních prostředků jako jsou kola nebo koloběžky, které si dnes můžeme ve velkých městech zapůjčit volně na ulici a jednak prostřednictvím takzvaného carsharingu. Sdílené vozy pomohou nejen ulehčit městskému provozu, ale také nám ušetří spoustu provozních nákladů, které musíme investovat do svých aut. Popojíždění rozpáleným městem v dopravních kolonách našemu vozu na dlouhodobé funkčnosti taky příliš nepřidá. Díky možnosti sdílených vozidel tak mohou lidé ve městech jezdit rychleji, mít více míst k zaparkování, a ještě k tomu snížit počet najetých kilometrů ve vlastním autě.